T. C. Forster ~ Čítaj literatúru ako profesor

Základné informácie

  • Autor: Thomas C. Forster
  • Vydavateľstvo: Tatran
  • Rok vydania: 2018
  • Originálny názov: How to Read Novels Like A Prof
  • Formát: paperback
  • Počet strán: 344
  • ISBN: 978-80-2-2209-397

Hodnotenie: 3 / 5 *

Prečo si knihu prečítať:

  • Kniha je vhodná pre študentov anglických bilingválnych škôl alebo vysokoškolákov, ktorí študujú anglickú alebo americkú literatúru.
  • Ak vás baví zahraničná literatúra, dozviete sa ako čítať medzi riadkami.
  • Dozviete sa na čom je literatúra západných kultúr vystavaná.
  • Môžete nahliadnuť do literárnej vedy a sveta interpretácie.

Môj názor:

Po knihe som siahla, aby mi pomohla v analyzovaní diel a dúfala, som, že v nej nájdem tipy, na čo si dávať pozor. Hoci som to v knihe našla, niekedy mi prišlo, že sa veľa vecí opakuje a nepáčil sa mi štýl písania, pripadal mi dosť ležérny, ale v podstate to asi bolo aj autorovým zámerom, keďže je kniha určená pre stredoškolákov a ľudí, ktorí sa literatúre nevenujú hlbšie.
Určite však musím povedať, že ma kniha obohatila nie len pre budúce bádanie v literatúre, ale taktiež sa mi dostalo tipov na modernú klasiku, ktorá sa preberá a trochu som si vytvorila predstavu, ako k literatúre pristupujú v USA.
A ešte poznámka pre potenciálnych čitateľov – určite to stojí za prečítanie, ale nedá sa všetko aplikovať na literatúry iných krajín. Napríklad by som nevedela všetko využiť pri slovenskej literatúre.

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali tomuto článku,
~ Gabi ~

Jedna myšlienka na “T. C. Forster ~ Čítaj literatúru ako profesor

  1. Janka Casion Kolenová

    Knihu som zachytila na ig, asi práve u teba v profile 😀 Na jednej strane ma zaujal názov, ale na druhej strane asi radšej čítam skrátka beletriu než knihu o tom, ako čítať. Môže to však byť fajn k nejakým literárnym rozborom 🙂

    Liked by 1 person

Pridaj komentár