Prečo spíme

Základné informácie

  • Autor: Matthew Walker, PhD.
  • Vydavateľstvo: Citadella
  • Rok vydania: 2018
  • Originálny názov: Why We Sleep
  • Verzia: e-book
  • Počet strán: 412
  • ISBN: 978-80-8-1821-103

Hodnotenie: 5/5 * (subjektívne)

Prečo si knihu prečítať:

  • Kniha je skvelým sprievodcom v oblasti spánku.
  • Dozviete sa, ako funguje spánok, čo sa stane, keď nespíte dostatočne, alebo čo vám spôsobuje káva.
  • Dočítate sa aj o najznámejších poruchách spánku a možné riešenie bez liekov, na ktoré je často vyvinutá závislosť.
  • Všetky teórie sú opísané pomocou experimentov a príbehov.
  • Autor je neurovedec, ktorý sa špecializuje na spánok.
  • V knihe nájdete mnoho praktických rád o tom, ako si skvalitniť spánok.
  • Je vhodná pre rodičov, pretože sa dozvedáme, aký efekt má spánok na deti a ich výchovu.
  • Kniha je vhodná pre čitateľa, ktorý hľadá knihu v oblasti životného štýlu alebo osobného rozvoja a nevie, kde začať.
  • Ak študujete na vysokej škole, tak sa nebudete učiť celú noc.

Môj názor:

Kniha ma naozaj ohromila, pretože som nečakala, že sa mi dostane toľko nových a zaujímavo podaných informácií. Text je naozaj systematicky štruktúrovaný, takže informácie sa k vám dostávajú od základu. Oceňujem hlavne to, že knihu písal vedec, ktorý má v oblasti plno skúseností a teda mohol problematiku vysvetliť vďaka rôznym experimentom. Pre laika je tak prísun informácií ľahšie zapamätateľný a pochopiteľný.
Myslím, že ku knihe sa budem často vracať, aby som si pripomenula, že k tomu, aby bol človek zdravý po všetkých stránkach, potrebuje dobrý spánok, pretože sa na to často zabúda. Veľa rád som si zobrala k srdcu a snažím sa ich dodržiavať, preto môžem s odstupom času povedať, že sa mi kvalita spánku zlepšuje a (skoré) ranné vstávanie mi nerobí až taký veľký problém.
Celkom ma mrzí, že som si knihu zakúpila vo formáte epub, teda ako e-knihu, pretože by som ju rada mala na poličke. Naozaj to za to stojí.

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali tomuto článku,
~ Gabi ~

Jedna myšlienka na “Prečo spíme

  1. Spätné upozornenie: Prečo je výslovnosť dôležitá. – KNIŽNÉ ÚTOČISKO

Pridaj komentár