Pačinko

Základné informácie

  • Autor: Lee Min Jin
  • Vydavateľstvo: Jota
  • Rok vydania: 2019
  • Originálny názov: Pachinko
  • Žáner: generačný román
  • Verzia: hardcover
  • Počet strán: 472
  • ISBN: 978-80-7565-439-7

Hodnotenie: 5 / 5 *

… A o čom to je?

Príbeh sa odohráva v časoch, kedy Kórea bola anektovaná Japonskom. Stretávame sa s hlavnou hrdinkou Sundžou a s prostredím v akom sa pohybuje. Sledujeme jej život a rodinu od obdobia pred anexiou, keď bola ešte dieťaťom až po jej zostarnutie.

Prečo si knihu prečítať:

  • Hoci sú postavy vymyslené, historické udalosti sú opísané presvedčivo.
  • Môžete sa dozvedieť o historickom období, ktoré sa v škole spomenie dvoma vetami. Ak vôbec.
  • Autorka rozoberá nie len politické problémy, ktoré sužovali Kóreu v tej dobe, ale taktiež ide pod kožu postavám a rozpitváva ich psychické rozpoloženie.
  • Stretnete sa s inou kultúrou, tou ázijskou, ktorá sa od tej doby zmenila len trochu.

Môj názor:

Knihu som čítala ku koncu minulého roka, ale aj tak vo mne doteraz rezonuje a označila by som ju za jednu z najlepších kníh, ktoré som kedy čítala. Bola to pre mňa neskutočná emocionálna jazda, pretože som si pri knihe aj poplakala. Prečítanie mi trvalo dva mesiace, pretože som si ju šetrila a nechcela som, aby sa to skončilo.
Pri čítaní som mala pocit, akoby som tam bola. Jasne som si vedela predstaviť miesta, v ktorých sa dej odohrával.
Kiežby táto kniha mala väčšiu pozornosť, pretože je úžasná a veľmi ťažko sa mi o nej píše. Čítanie v tomto prípade bolo pre mňa veľmi srdcovou záležitosťou, pretože príbeh a myšlienky knihy ma naozaj zasiahli.

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali tomuto článku,
~ Gabi ~

Pridaj komentár