Varšavský haul

Podľa nadpisu už viete, o čo v tomto článku pôjde. Uplynulý týždeň som strávila vo Varšave, a keďže sa učím po poľsky, tak som samozrejme nemohla vynechať kníhkupectvo. Navštívila som Świat książki v Galérii Rondo Wiatraczna a práve prebiehala akcia, že na každú druhú knihu sa viazala 50% zľava. A ešte posledná technická poznámka – v Poľsku o toľko lacnejšie, až som sa nestihla čudovať – no ale teraz už ku knihám. 🙂

Elena Ferrante ~ Geniálna priateľka
Mám rada knihy od E. Ferrante a myslím, že táto séria je skvelá pre slovnú zásobu, takže keď mali jeden kus s nie seriálovou obálkou, povedala som si, že si ju vezmem.

Magdalena Kozak ~ Minas Warsaw
Teraz z trochu iného žánru, fantasy. Nebudem klamať, zaujala ma obálka a taktiež, že je to od poľskej autorky, tak chcem dať tomu šancu. Príbeh odohrávajúci sa vo Varšave, v ktorom figuruje mágia sa neodmieta.

Tomi Adeyemi ~ Deti krvi a kostí
Možno vám táto séria niečo hovorí, tento rok v slovenčine vyšiel druhý diel. Príbeh by mal byť založený na africkej kultúre a s tým som sa ešte nestretla, takže ju mám už dlho vo wishliste. V slovenčine vychádza kniha okolo 22€, takže je jasné, že ju kúpim radšej v poľštine, keď ma kniha vyšla na cca 9€.

Rüdiger Vaas ~ Jednoducho Einstein / Hawking
Tieto knihy som si chcela už dlho kúpiť v nemčine, no vždy, keď som bola v Rakúsku, tak tie knihy na predajni nemali. Tak hovorím si, že keď už ich mám dostupné v inom cudzom jazyku, tak si ich prečítam. Nie je nad to, udržiavať si prehľad v disciplínach, ktoré idú úplne mimo mňa.

Sarah McCoy ~ Marila zo Zeleného domu
Kto ma pozná, vie, že milujem Annu zo Zeleného domu možno viac, než je zdravé, takže keď som toto uvidela, že je v poľštine, tak som knihu hneď majetnícky schmatla.
Hoci to nie je od L.M.Montgomery, dalo by sa to brať ako fanfiction, no čítala som na knihu väčšinou dobré recenzie

Alexandra Richie ~ Warsaw 1944
A trochu z iného súdka, pochmúrnejšej nôty. Nemám rada knihy s tématikou 2. svetovej vojny a návšteva Múzea Varšavského povstania nebol možno najpríjemnejší zážitok, no mali tam knihy, tak som si povedala, že treba sa vzdelávať a podporiť múzeum, pretože lístky boli zdarma.

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali tomuto článku,
~ Gabi ~

Jedna myšlienka na “Varšavský haul

  1. Janka Casion Kolenová

    Wau to je super 😀 Hromada super titulov, Minas Warsaw mi hneď pripomenulo Tolkiena – kvôli tomu minas 😀 Na Deti krvi a kostí som počula dobré ohlasy, tak verím, že to bude zaujímavé a dobré čítanie.

    Páči sa mi

Pridaj komentár